Het idee voor Jack Wolfskin is ontstaan rond een eenvoudig kampvuur, en wel vanuit het besef dat je een leven lang nieuwe dingen kunt ontdekken en dat dit voor iedereen mogelijk zou moeten zijn. Wij willen de beleving van de vrije natuur verrijken en intensiveren door de meest duurzame oplossingen voor kleding, schoeisel en uitrusting aan te bieden en door producten te ontwikkelen voor bikepacking, ski touring, kamperen, wandelen, bergbeklimmen en voor dagelijks gebruik en op die manier reizen aangenamer te maken.

Wij zetten ons onvermoeibaar in voor de ontwikkeling van geavanceerde innovaties en het rekening houden met milieuaspecten door te profiteren van het vernuft van Duitse ingenieurskunst, technologie en design. Wij willen mensen aanmoedigen hun reislust uit te leven en tijd in de natuur door te brengen om nieuwe energie op te doen. Het leven bestaat uit veel opwindende ervaringen, van onze eerste stapjes tot het uitblazen van onze laatste adem We Live to Discover.

Een vrouw en een man in zomerse wandelkleding klauteren een rots op

Cijfers en feiten

Sinds de oprichting meer dan 40 jaar geleden is Jack Wolfskin uitgegroeid tot een internationaal merk met meer dan 450 Stores en meer dan 1400 werknemers over de hele wereld.

Lees meer
Een wandelaar rust uit op de top

Filosofie

Wij houden van de vrije natuur. Wij zijn wandelaars, fietsers, skiërs en kampeerders. Wij zijn nieuwsgierig en willen graag meer leren over de wereld waarin we leven, omdat we weten dat die ons steeds weer nieuwe kracht schenkt.

Lees meer
Vrouw in zomerse outdoor-kleding balanceert op stenen bij een meer

Duurzaamheid

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een belangrijk aspect van ons merk en onze bedrijfscultuur. Wij geloven dat fairness, milieubewustzijn en sociale verantwoordelijkheid bijdragen aan het succes van ons bedrijf.

Lees meer